Hur ändrar jag en redan registrerad ändring på på på Mitt TTELA?

På Mitt TTELA kan du enkelt korrigera eller ta bort beställda ändringar som du tidigare har registrerat.

Om du redan har registrerat en permanent Adressändring så kan du ångra denna beställning om den ännu inte har börjat gälla genom att klicka på "Adressändring" (Bild 1) och därefter gå längst ned på sidan och klicka på "Ta bort adressändring" ( Bild 2). Om ändringen redan har börjat gälla så behöver du göra en ny ändring genom att fylla i vilken adress du önskar ändra till.

Bild 1.


Bild 2.



Om du har beställt en framtida Tillfällig Flytt så kan du antingen ändra den eller radera den genom att klicka på "Tillfällig Flytt" (Bild 3) och därefter klicka på den aktuella flytten längst ned på sidan (Bild 4). Du får då upp alternativen att Spara eller Radera flytten (Bild 5) och tillåter dig då att göra ändringar eller helt ta bort flytten. Om flytten redan påbörjats kan du inte radera den, men du kan korrigera vilket datum den gäller till.

Bild 3.


Bild 4.


Bild 5.



Om du har beställt ett framtida Uppehåll så kan du ändra datumen för detta eller helt radera det genom att klicka på "Uppehåll" (Bild 6) och därefter klicka på det aktuella uppehållet längst ned på sidan (Bild 7). Du kan då välja att ändra perioden uppehållet skall gälla eller att ta bort uppehållet (Bild 8). Om uppehållet redan har påbörjats kan du enbart korrigera till vilket datum uppehållet skall gälla.

Bild 6.


Bild 7.


Bild 8.


Ttela Kundservice Rapportera olämpligt innehåll
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.